Web Content Display Web Content Display

Announcemens

Web Content Display Web Content Display

Projekt realizowany przez uczniów 1 uniwersyteckiej klasy kompetencji międzykulturowej

1 uniwersytecka klasa kompetencji międzykulturowych kontynuuje prace w projekcie zatytułowanym: Wpływ e-votingu na partycypację wyborczą. Projekt ma charakter badawczo-dydaktyczny. W odniesieniu do aspektu badawczego celem projektu jest zweryfikowanie, czy wprowadzenie nowych metod głosowania może stanowić czynnik pozytywnie wpływający na frekwencję wyborczą wśród młodzieży. 
Zajęcia, które odbyły się 26.01.2015 zostały podzielone na dwie cześć. W pierwszej pracowała cała grupa. Ambasadorka Programu Dialogu Usystematyzowanego na Małopolskę i działaczka Stowarzyszenia Europe4Youth Barbara Moś. W programie znalazły się kwestie teoretyczne: wymiary i poziomy partycypacji, jej formy i rodzaje (ze szczególnym uwzględnieniem roli Trzeciego Sektora), jak i kwestie praktyczne związane z możliwościami partycypacji publicznej młodzieży zarówno na poziomie lokalnym, krajowym, jak i Europejskim. Podczas zajęć przeprowadzone zostały także konsultacje społeczne w ramach Programu Dialogu Usystematyzowanego (koordynowanego przez Komisję Europejską) na temat sposobów zwiększania partycypacji młodych ludzi w życiu politycznym. W drugiej części uczniowie zostali podzieleni na grupy reprezentujące: partie, media i komisję wyborczą. Warsztaty poprowadziły dr Kinga Anna Gajda, mgr Aneta Pazik oraz mgr Lidia Sokołowska.
 
Published Date: 28.01.2015
Published by: Kinga Gajda