Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Wiadomości

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Spotkania organizacyjne - ważne

Szanowni Państwo Studenci Instytutu Europeistyki,

 

w związku ze zbliżającym się początkiem roku akademickiego przesyłamy kilka najważniejszych informacji techniczno-organizacyjnych. Dla większej przejrzystości są pogrupowane w punkty:

  1. wszystkie zajęcia na programach studiów oferowanych w języku polskim będą odbywać się trybie zdalnym (on-line);
  2. do pełnego uczestnictwa w takich zajęciach konieczne jest założenie i aktywne korzystanie ze skrzynek poczty elektronicznej na domenach @student.uj.edu.pl, ewentualnie @doctoral.uj.edu.pl i @uj.edu.pl;
  3. nauczenie zdalne będzie odbywać się w czasie wyznaczonym na zajęcia w harmonogramie. Preferowanymi platformami e-learningowymi są Pegaz i/lub Office365 w szczególności MS Teams oraz narzędzia z nimi powiązane. Platformy te umożliwiają prowadzenie zajęć zarówno synchronicznie tj. w czasie rzeczywistym (takie będą dominować w naszym Instytucie), jaki i asynchronicznie poprzez zamieszczanie wcześniej nagranych wykładów (podcasty) lub prezentacji z komentarzem dźwiękowym. Obie platformy umożliwiają również zamieszczanie dodatkowych informacji o realizowanych zajęciach (plan zajęć, załączanie materiałów: pliki, zadania, testy etc., ocena studentów: monitorowanie obecności i aktywności studentów, ocena zajęć);
  4. minimalne wymagania techniczne, konieczne aby uczestniczyć w zajęciach to:
  • stabilne połączenie internetowe,
  • sprawne urządzenie (laptop, komputer stacjonarny, tablet, ewentualnie smartfon) z zintegrowaną kamerą i mikrofonem, ewentualnie uzupełnione o zewnętrzną kamerę i mikrofon;
  1. bardzo prosimy o: zabezpieczenie ww. aspektów technicznych, dokonanie stosownych testów oraz ewentualnie o pilne poinformowanie władz Instytutu jeśli już teraz Państwo wiedzą, że będą mieli poważne problemy techniczne z pełnym uczestnictwie w nauczaniu zdalnym. W przypadku wiedzy o takich problemach prosimy o e-mail do zastępcy dyrektora ds. dydaktycznych – dra Wojciecha Burka: w.burek@uj.edu.pl
  1. na początku października Uniwersytet planuje szkolenia z obsługi podstawowych aplikacji, stosowanych do nauczania zdalnego. W stosownych szkoleniach uczestniczyła już kadra Instytutu, dlatego w przypadku problemów z platformami prosimy również o pytania bezpośrednio do prowadzących poszczególne przedmioty, które Państwo będą realizować;
  1. w dniu 1 października serdecznie zapraszamy na dwa streamingowane (transmitowane on-line) wydarzenia: od godz. 11.00 na ogólnouniwersyteckie, oficjalne rozpoczęcie roku akademickiego 2020/21: https://www.uj.edu.pl/kalendarz/-/journal_content/56_INSTANCE_5De61CKaqzOl/10172/146063827, oraz od godz. 16.00 transmisję on-line wydziałowej inauguracji roku akademickiego: https://wsmip.uj.edu.pl/aktualnosci/wydarzenia/-/journal_content/56_INSTANCE_kkJUN0KKEeVo/41658/146098707
  1. w dniu 2 października zapraszamy na spotkania organizacyjnego z władzami Instytutu – podczas tych spotkań omówione zostaną m.in. programy studiów, zasady studiowania, oraz raz jeszcze kwestie techniczne, związane z nauczaniem zdalnym. Na spotkania w szczególności zapraszamy studentów pierwszego roku studiów.

Na godz. 10.00 zapraszamy studentki i studentów studiujących na I stopniu studiów (studia licencjackie).

Na godz. 12.30 zapraszamy studentki i studentów studiujących na II stopniu studiów (studia magisterskie).

Oba spotkania odbędą się w dedykowanym zespole w aplikacji MS TEAMS. Aby „wejść” na spotkanie wystarczy kliknąć na poniższy link:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a6050aa9d48034b878313d199afa05140%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=8e15f32e-b224-4b6c-bcd4-8b501f08fa12&tenantId=eb0e26eb-bfbe-47d2-9e90-ebd2426dbceb

W spotkaniu można uczestniczyć przez przeglądarkę internetową, ale jeśli mają Państwo już założone konto uniwersyteckie to zalecamy ściągnięcie darmowego program MS TEAMS z serwerów uniwersyteckich na Państwa urządzenia. Wtedy połączenie jest stabilniejsze;

  1. osoby, które jeszcze nie korzystały z MS TEAMS zapraszamy na testowe połączenie w dniu 29 września (wtorek), godz. 18.00. Proszę użyć tego samego linku:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a6050aa9d48034b878313d199afa05140%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=8e15f32e-b224-4b6c-bcd4-8b501f08fa12&tenantId=eb0e26eb-bfbe-47d2-9e90-ebd2426dbceb

Takie krótkie testowe połączenie będzie również szansą na pierwsze mini-szkolenie z obsługi tego i innych (USOS, PEGAZ) programów, używanych podczas nauczania zdalnego;

  1. na stronach internetowych Instytutu Europeistyki został już opublikowany harmonogram na najbliższy semestr:

https://ujchmura-my.sharepoint.com/:x:/g/personal/marcin_zubek_uj_edu_pl/Ea-ar4YLrAxJt9dEI1TWHGcBEQIbuAgnlCJIbk_I7vvFuA?rtime=kejuBTZh2Eg

Prosimy o spokojną jego analizę i planowanie własnych grafików zajęć. Proszę uwzględnić program poszczególnych programów studiów:

http://www.europeistyka.uj.edu.pl/studia

Szczegóły programowe oraz zasady udziału w kursach będziemy wyjaśniać na spotkaniach w dniu 2 października.

Zapisy na poszczególne kursy odbędą się terminach: od 3 października 2020 godz. 10:30 – do 11 października 2020 godz. 14:00.

  1. w związku z inauguracjami w dniu 1 października oraz spotkaniami organizacyjnymi w dniu 2 października początek zajęć dydaktycznych w naszym Instytucie został ustalony na dzień 5 października (poniedziałek).
  1. życzmy Państwu dużo zdrowia i wytrwałości w tym trudnym czasie, a także wielu sukcesów, opartych na uczestnictwie w atrakcyjnych i przydatnych zajęciach akademickich. Mamy nadzieję, że wkrótce (od drugiego semestru) spotkamy się już w budynkach uniwersyteckich.

 

W imieniu dyrekcji oraz kadry Instytutu Europeistyki,

dr Wojciech Burek
Zastępca dyrektora ds. dydaktycznych

Pliki do pobrania
pdf
Informacje do pobrania